Indlæser...

Betingelser og Vilkår


Artikel 1 - Definition

Under disse vilkår og betingelser, er følgende indforstået:

  1. Entreprenør: Fysisk person eller juridisk enhed, der sælger produkter og / eller tjenester via fjernsalg.
  2. Forbruger: Fysisk person der ikke handler under vilkår af en profession eller et firma og der laver en aftale med entrepreneuren på distance.
  3. Fjernslagsaftale: En aftale for forsyning af varer eller levering af tjenesteydelser, i hvilken  entreprenørens organiserede systemer designede for fjernsalg fra salg af produkter og / eller tjenesteydelser til en fuldendt handel kun bliver brugt gennem fjernkommunikation.
  4. Kommunikationsmidler: Værktøjer for kommunikation, udsendt til indledning eller afslutning af en aftale mellem en forbruger og en entrepreneur uden samtidig fysisk tilstædeværelse af nogen af partierne.
  5. Tilbagekaldelsesperiode: En periode i hvilken forbrugeren kan kræve en annullering af et fjernkøb.
  6. Dag: Kalenderdag.
  7. Permanent aftale: En aftale der er blevet indgået på distance og vedrører produkter og / eller tjenesteydelser hvis levering og køb har været forpligtiget over en længere periode.
  8. Holdbare lagringsmedier: Ethvert medie der gør det muligt for forbrugeren eller firmaejeren at gemme information der kan kobles personligt til ham eller hende, så at fremtidig indsigt og ordret gengivelse af den gemte information er mulig.

Artikel 2 - Ejer Identitet

FysioSupplies
Lautruphøj 1-3
2750 Ballerup

Åbningstider: 9:00 og 17:00
Telefonnummer: +45 32722995
Email: info@fysiosupplies.dk
Moms nr. NL: NL822538489B01
Handelskammer Groningen: 50074423

Artikel 3 - Anvendelighed

  1. Disse betingelser og vilkår gælder for alle entrepreneurens tilbud og enhver fjernsalgsaftale mellem entrepreneuren og kunden..
  2. Betingelser og vilkår er tilgængelige for kunden inden indgåelse af en fjernsalgsaftale. Hvis dette ikke er muligt, vil kunden blive tilsendt et eksemplar af vores betingelser og vilkår uden omkostninger før aftalen bliver indgået.
  3. Ved elektronisk underskrivelse af en aftale, i afvigelse af paragraf 2 og før en fjernsalgsaftale er blevet indgået, vil betingelser og vilkår blive gjort tilgængelige for kunden elektronisk. Det vil blive sørget for at forbrugeren har mulighed for at gemme dokumenterne på et lagringsmedie. Hvis dette ikke er muligt vil kunden blive henvist til vores vilkår og betingelser eller tilsendt dem uden omkostninger før indgåelse af aftalen.
  4. I tilfælde af særlige regler for specifikke produkter eller tjenesterydelser udover disse betingelser, træder anden og trejde paragraf i kraft. I tilfælde af inkonsekvente betingelser og vilkår, kan kunden forholde sig til de regler der er mest praktiske.

Artikel 4 - Tilbud

  1. Hvis et tilbud kun gælder under visse betingelser og har en begrænset gyldighedsperiode vil dette blive nævnt i præsentationen af tilbuddet eksplicit.
  2. Tilbuddet inkluderer en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af tilbudte produkter og tjenesteydelser. Produktet er beskrevet på en måde så at en tilfredsstillende evaluering af kan udføres af kunden. Billederne af produkterne er sande repræsentationer af tilbudte produkter og / eller tenesteydelser. Åbenbare fejl i et tilbud er Obvious mistakes or errors in an offer are ikke ankede og derfor ikke bindende til firmaet.
  3. Informationen omkring ethvert tilbud skal designes på den måde at forbrugerens rettigheder og ansvar knyttet til godkendelse af tilbudet, er forståelige og tydelige. Dette gælder specielt:
    • Prisen ekslusiv VAT.
    • Leverings omkostninger.
    • Måden på hvilken en aftale er blevet indgået og hvilke overenskomster der er blevet lavet.
    • An gældende eller ikke-gældende ret til afbestilling eller ophævelse af aftalen.
    • Betalingsmåde, levering og indgåelse af aftale.
    • Godkendelsesperioden af et tilbud eller tilbudsperioden.
    • Priserne for fjernkommunikation, for hvilke omkostningerne er baseret på et andet prisgrundlag end basispriserne.
    • Hvordan kontraktlige aftaler bliver arkiveret og gjort tilgængelige for kunden.
    • Måden på kunden bliver informeret omkring entreprenørens eventuelle uønskede handlinger inden indgåelse af en aftale, og hvordan disse foranstaltninger kan nægtes før indgåelse.
    • På hvilke sprog, undtaget Hollandsk, at aftalen kan laves.
    • Firmaets adfærdsregler til hvilke entreprenøren er knyttet og hvor disse kan blive fundet.
    • Minimum varighed af en fjernsalgsaftale i tilfælde af en periodisk, kontinuerlig levering af produkter og tjenesteydelser. 

Artikel 5 - Indgåelse af aftale

  1. Aftalen er, i henhold til paragraf 4, ingået når kunden godkender tilbuddet og opfylder nødvendige kontraktlige betingelser.
  2. Når en kunde godkender en aftale elektronisk, vil en elektronisk bekræftelse af godkendelsen blive sendt afsted. Så længe at kvitteringen for denne bekræftelse ikke er blevet bekræftet af kunden kan denne ophæve aftalen.
  3. Hvis en aftale bliver indgået med elektroniske medier, skal entreprenøren se til så at der er passende teknisk og organisatorisk sikkerhedsforanstaltninger under datatransmission og ved brug af firmaets webmiljø. Hvis kunden bestemmer sig for at betale elektronisk skal entreprenøren sørge for at der tages ekstra hensyn til sikkerhed under betalingsprocessen.
  4. Entreprenøren kan - indenfor det juridiske kadre - tjekke kundens kreditværdighed og dermed dennes betalingsevne og andre faktorer der er vigtige for korrekt observation af fjernsalgsaftalen, for begge partier.
  5. Entreprenøren vil med hvert produkt eller service vedlægge følgende information på skrift, hvilket også vil være muligt at gemme på lagringsmedier:
    1. Firmaets besøgsadresse hvor klager kan blive sendt til.
    2. Betingelserne under hvilke kunden har ret til ophævelse af aftalen eller en meddelelse om udelukkelse af ret til ophævelse.
    3. Information om tjenester og garantier påfølgende handel.
    4. De indføjede vilkår og betingelser under paragraf 3, artikel 4, hvis disse ikke er modtaget af kunden inden fuldendt køb.
    5. Vilkårene for afbestilling eller ophævelse af aftalen hvis kontraktvarigheden er et år eller på ubestemt tid.
  6. Betingelserne i paragraf 5 er kun gældende for den første levering, hvis entreprenøren er forpligtet til levering af et set af produkter eller tjenester.

Artikel 6 - Ret til afbestilling af levering

  1. Efter køb af et produkt, kan kunden ophæve aftalen indenfor 14 dage uden at angive en årsag. Perioden begynder fra og med kundens eller en repræsentativ persons modtagelse af kvittering på varerne.
  2. I tilfælde af en legitim returnering skal alle betalinger, varer eller tjenester forsynede af hver parti returneres og kompensation skal udgives for eventuelle vinster. Kompensation kan kræves hvis varerne er beskadigede, dog gælder dette ikke hvis beskadigelse direkte kan tilskrives kundens behandling af varen i butikken. Derudover kan du undgå forpligtigelsen til at betale tilsvarende kompensation ved ikke at bruge varerne og afstå fra at gøre noget det ville påvirke varens værdi.

Artikel 7 - Omkostninger ved ophævelse af aftale

  1. Ved brug af retten til ophævelse bærer kunden ansvar for omkostningerne for returnering.
  2. Hvis betalingen allerede er gennemført vil det forfaldne beløb blive betalt hurtigst muligt men senest 14 dage efter ophævelse af aftalen.

Artikel 8 - Udelukkelse af retten til ophævelse af aftale

  1. En udelukkelse af retten til afbestilling af produkter skal være klart og tydeligt indikeret i et tilbud, dog senest inden indgåelse af aftale. Under udelukkelse af ret til afbestilling hører:
    1. Produkter der er blevet specielt fremstillet efter en kundes specifikke ønsker;
    2. Produkter af personlig natur;
    3. Produkter der af deres natur ikke kan returneres;
    4. Produkter der er let fordærvelige eller hurtigt uddaterede;
    5. Produkter hvis pris er meget afhængige af udsving i det finansielle marked over hvilket entreprenøren ikke har nogen kontrol;
    6. Produkter såsom aviser eller tidsskrifter;
    7. Produkter for audio og video indspilling og computer software hvis forsegling er blevet fjernet;
  2. En udelukkelse af ret til afbestilling af tenester gælder kun for:An exclusion of the cancellation right of services is only possible for services:
    1. Tjenester hvis levering finder sted under udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren inden betænkesestiden er udgået.
    2. Såsom væddemål og lotteri.

Artikel 9 – Priser

  1. For undtaget prisændringer forårsaget af ændringer i VAT, bliver varer og tjenester ikke forhøjet i form af tilbuddets gyldighed.
  2. Ved undtagelse fra artikel 1, kan entreprenøren tilbyde produkter på et varierende prisgrundlag der før er blevet tilbudt for en fikseret prisbasis på grund af udsving i det finansielle marked. Denne afhængighed af markedsudsving og det faktum at de givende priser er orienteriengspriser skal være tydeligt indikeret i tilbuddet.
  3. Prisstigninger indenfor tre måneder efter indgåelse af en kontrakt er kun gældende i overensstemmelse med relevante love og regler.
  4. Prisstigninger tre måneder efter indgåelse af en kontrakt er kun gældende hvis entreprenøren har aftalt dette med kunden og hvis:
    1. De stemmer overens med relevante love og regler, eller
    2. forbrugeren har ret til ophævelse af aftalen på den dato at prisstigningen finder sted.

Artikel 10 - Overholdelse og Garanti

  1. Entreprenøren er forpligtet til at forsyne og opretholde produkter og / eller tjenester, de kontraktlige aftaler der er nævnt i tilbuddets specifikationer, produktets eller tjenestens egnethed og anvendelighed, og at ved indgåelse af aftalen leve op til lovpligtige bestemmelser og regulationer.
  2. En af operatøren, fremstilleren eller importøren tilbudt garanti, er ikke påvirket af lovpligtige bestemmelser og regler der kan hævdes af kunden indenfor omfanget af en fjernsalgsaftale, i tilfælde af kontraktbrud fra entreprenørens side.

Artikel 11 - Ufrivillig Levering

  1. Levering af produkter eller tjenester af leverandøren bliver kun udført efter at en ordre er blevet lagt af kunden.
  2. Produkter der ikke er blevet bestilt af kunden eller der ikke er blevet udtrykket samtykke for af kunden kan beholdes af kunden eller sendt retur uden ekstra omkostninger.

Artikel 12 - Bestilling og Levering

  1. Entreprenøren skal udvise størst mulig omhu under bestillingsprocessen og levering af produkter og tjenester.
  2. Kundens angivne adresse på hjemmesiden vil blive brugt som leveringsadresse.
  3. I overensstemmelse med vilkårene og betingelserne under artikel 4, skal firmaet behandle bestillinger hurtigst muligt, men dog senest indenfor 30 dage hvis et senere leveringstidspunkt er blevet aftalt.
    I tilfælde af forsinkelse, umulig, eller kun delvis mulig levering, vil en meddelelse blive sendt til kunden indenfor en måned. I dette tilfælde har kunden ret til at trække tilbage kontrakten, uanset dennes ret til erstatning.
  4. I tilfælde af ophævelse af aftalen, i overensstemmelse med artikel 3, skal entreprenøren betale kundens betalte beløb tilbage hurtigst muligt men senest 30 dage efter ophævelse af aftalen.
  5. Hvis et bestilt produkt ikke kan leveres, vil det blive erstattet af et andet, lignende produkt.
    Kunden vil senest blive meddelt om denne erstatning medens denne venter på levering af bestilling. For disse erstatninger gælder retten til tilbagetrækkelse. Hvis dette er tilfældet skal entreprenøren betale omkostningerne for at sendte produktet tilbage.
  6. Indtil produktet ankommer til kunden, er entreprenøren ansvarlig for et beskadiget eller manglende produkt hvis der ingen andre aftaler er blevet lavet.
  7. Entrepreneuren har, på et hvilket som helst tidspunkt, ret til at kræve tilbage en vare i tilfælde af manglende betaling eller konkurs fra forbrugerens side. Entrepreneuren appellerer her på ejerretten til de ubetalte varer.
  8. Indtil varens ankomst til kundens destination står entrepreneuren som ansvarig for et manglende eller beskadiget produkt, ved undtagelse af anden aftale.

Artikel 13 - Permanente aftaler

  1. Kunden kan kun ophæve åbne aftaler i overensstemmelse med relevante afbestillingsvilkår og kun efter en tilbagetrækkelsesperiode på en måned.
  2. Midlertidige aftaler gælder i to år. I stiltiende aftaler med kunden om en forlængelse af en fjernsalgsaftale er afbestillingstiden en måned.

Artikel 14 - Betaling

  1. Hvis ike andet er blevet aftalt er betalingstiden for kunden 14 dage fra og med modtagelse af kvittering for varerne. For en tjenesteydelse starter betalingstiden fra og med modtagelse af kvittering på nødvendige dokumenter vedrørende kontrakten.
  2. I overensstemmelse med generelle regler, må kunden ikke blive opkrævet en forskudsbetaling på højere end 50% af prisen. Når en forskudsbetaling er blevet dikteret, kan kunden ikke gøre brug af retten til afbestilling inden forskudsbetalingen er blevet gennemført.
  3. Forbrugeren er forpligtet til at informere entreprenøren om forkert indtastede betalingsoplysninger.
  4. I tilfælde af en betalingsfejl fra kunden, kan entreprenøren kræve omkostninger fra kunden som denne tidligere er blevet informeret omkring.

Artikel 15 - Klageprocedure

  1. Entreprenøren har en specifik klageprocedure og behandler klager i henhold til denne.
  2. Klager om aftalens udfoldelse skal beskrives direkte, fuldstændigt og tydeligt og kommunikeres til firmaet, efter at manglerne er blevet identificeret.
  3. Klager der er sendt til entreprenøren bliver givet svar på indenfor 3 dage efter kvittering.
    Hvis klager tager længere behandlingstid vil kunden blive informeret om dette i en meddelselse samt en estimering for hvornår et detaljeret svar kan blive givet, indenfor 3 dage.
  4. Hvis problemet ikke kan løses med gensidig enighed, bliver faldet behandlet som en voldgiftsag og vil blive viderebefordret til voldgiftsnævnet.